woensdag 24 december 2014

Afknappers voor mannen

Een tijdje geleden had ik een eerste date met een man die ik twee weken ervoor had leren kennen bij een lezing. We kwamen met elkaar in gesprek en voor we het eigenlijk door hadden was het alweer veel te laat geworden en had ik zelfs bijna mijn laatste trein naar huis gemist. Hij bood toen ik wilde vertrekken nog aan om mee naar het station te lopen en nadat ik aan gaf dat ik dat niet nodig vond, stond hij er op dat ik op zijn minst dan zijn paraplu mee nam. Het regende namelijk enorm, en mijn haren zaten erg mooi, al zeg ik het zelf;-) Naast dat hij zich gedroeg als een ware gentleman en een leuke en vlotte babbel had, zag hij er ook nog eens goed uit en dus gunde ik hem het voordeel van de twijfel.

We hadden afgesproken in een leuk klein jazz cafeetje in hartje Amsterdam. Ik kwam expres tien minuten te laat en zag dat hij op mij stond te wachten voor de ingang. We gingen naar binnen en bestelden onze eerste drankjes en hij begon te praten. So far, so good. Maar het gesprek ging continu alleen maar over hem. Die leuke en aardige jongen die ik dacht te hebben ontmoet tijdens de lezing, was stiekem een ontzettende arrogante blaaskaak. Na mijn derde poging om het gesprek een andere richting op te sturen, een richting waarin het even niet over hem en zijn geweldig-goedlopende-mega carrière ging, gaf ik het op. Ik stond op en zei, zonder er om heen te draaien, dat ik me duidelijk in hem had vergist en dat ik nog 1001 betere dingen te doen had. En toen pas hield hij eindelijk zijn mond en ging het niet meer over hem, maar het was al te laat. Ik was volledig op hem afgeknapt. Hij keek me verbouwereerd aan, ik wenste hem snel nog een prettige avond en ben weggelopen. Ik heb gelukkig nooit meer wat van hem gehoord.

And it got me thinking.... Wat zijn nou de grootste afknappers voor mannen? Want ook zij kunnen er wat van. Hieronder een lijstje voor jullie met de grootste afknappers volgens mannen (bron: allwomanstalk.com). Ik moet zeggen dat er wel wat overeenkomsten zijn met mijn eigen lijstje afknappers...

Jaloezie
Logisch dat je af en toe jaloers bent, dat is iedereen wel eens. Ook hij. Maar laat dit niet te veel merken. Zeuren om zijn vrouwelijke vrienden, of die knappe collega van hem laat jou alleen maar meer onzeker lijken en dat is zo onaantrekkelijk! Onthoud dat hij met jou is en dat heeft een reden.
Jij bent degene met wie hij naar buiten loopt. Irriteer je je echt zonder dat je overdrijft en is een meisje overduidelijk met jouw date of vriend aan het flirten? Zie dat als een compliment en zeg er pas iets over wanneer je één op één met hem bent, dit komt volwassener over. Slecht praten over andere meisjes of hem verbieden om met een vriendin om te gaan is een no-go.

Te veel berichten versturen
Dit is een van de fouten waar (bijna) alle vrouwen wel last van hebben. Ook ik ben hier in het verleden schuldig aan geweest. Shame on me. De jongen of man die je zo leuk vindt de hele dag door whatsappen, sms’en of bellen. En als hij niet reageert? Gewoon nog wat meer berichten sturen. Doe dit niet. Hoe vaak je ook aan hem denkt, hoe graag je hem ook wil laten weten hoe leuk je hem vindt, stalken is afschrikken. De woorden ‘hard to get’ zijn niet voor niks een bekend gezegde. Jongens houden van meiden die hun eigen ding doen, een eigen leven hebben. Jongens willen graag hun space en als jij non stop vraagt wat hij aan het doen is, wordt hij gek. Als jij een berichtje hebt gestuurd, of een verhaaltje, wacht dan eerst tot hij erop reageert, voordat je weer iets stuurt. Geloof me, als hij uiteindelijk niks terugstuurt is hij het niet waard en kan je het beste direct zijn contactgegevens uit je telefoon wissen.

Onzeker over je uiterlijk
Ja, iedere vrouw kan uren zeuren over wat ze niet mooi vindt aan zichzelf. En nee, dit is zeker niet de manier om complimentjes te krijgen. Mannen willen een vrouw die niet (te) onzeker is, want geen enkele man heeft zin om constant te moeten zeggen dat je wél mooi bent en dat je die broek je niet dik laat lijken. Hij is om een reden met jou, hij vind je leuk/mooi/lief et cetera. Kijk dus niet constant in de spiegel of in de ramen van winkels als je er langs loopt. Smeer ook niet te veel make-up op je gezichtje, of (te overdreven veel) haar extensions o.i.d. Mannen houden van natural beauty.

Doen alsof alles oké is, terwijl het niet zo is
‘Hee, hoe is het?’. ‘Goed’. Nee natuurlijk gaat het niet goed! Zie je het niet aan me?Sorry dames, mannen zijn nog altijd geen telepathische machines. Helaas. Als hij vraagt  hoe het met je gaat en jij zegt dat het goed gaat, dan denkt hij ook dat het goed gaat, want waarom zou je het anders niet gewoon zeggen? Natuurlijk voel je elkaar feilloos aan als je elkaar wat beter kent, maar vooral in het begin is communiceren erg belangrijk. Gooi het er uit, zeg wat je op het hart ligt. Probeer een goed gesprek te krijgen en wees eerlijk, alleen dan kan hij je helpen.

Hem geen man laten zijnSport op tv, bierje erbij, games en harde actie films. That's what men like. Voor ons vrouwen hoeft dat allemaal niet zo, hoewel ik zelf tegen een goede actie film nooit nee zeg. Maar het is geven en nemen. Af en toe kan je hem wel afdwingen om met jou naar die romantische feel good movie mee te kijken, maar laat hem ook zijn eigen mannen activiteiten behouden. Als je hem te veel dingen gaat verbieden die hij leuk vindt om te doen of er elke keer over zeurt, zal een man je sneller moe zijn.

Kleine dingen opblazen
Dit is iets waar wij erg goed in zijn, vooral als het die tijd van de maand is. Heerlijk om dan om alles en om niets te bitchen. Maar ergens weet je dat het niet altijd helemaal eerlijk is en dat kleine aanleidingen soms kunnen zorgen voor grote ruzies. Houd je dus in als het niet nodig is om er wat van te zeggen en bewaar the real stuff voor een goed gesprek of ruzie. En we weten allemaal wat er na een goede ruzie komt toch? ;-)

Te veel praten
Natuurlijk zijn wij vrouwen ontzettend interessant en is alles wat uit onze monden komt nieuwsartikel waardig. Toch heeft een man af en toe zo zijn ruimte nodig en kan hij je soms even niet zijn aandacht geven. Dit betekent natuurlijk niet dat goede conversaties niet belangrijk zijn, maar de nieuwste roddels over Kanye en Kim Kardashian kunnen we beter voor ons zelf houden of aan onze vriendinnen vertellen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten